Wij hebben meer dan 20 jaar ervaring met de ontwikkeling van websites in de breedste zin van het woord. Of het nu gaat om een website, webwinkel, sociale media en zoekmachine optimalisatie. Worldwebdesign heeft de ervaring in huis.
Je vindt ondersteunende artikelen zoals het instellen van e-mailprogramma’s, SMTP-configuraties en vakantieboodschappen. Daarnaast bieden we handleidingen voor Plesk-beheer, FTP-instellingen en het maken van MySQL-databases.
In 2015 heeft Worldwebdesign de oude accounts van WAT Communicatie overgenomen en daarbij ook het CMS systeem. Eind 2015 zullen alle websites worden omgebouwd naar een nieuw CMS systeem. Tot die tijd kunt u het CMS bereiken doormiddel van onderstaande button.
Klik hieronder om naar het CMS systeem te gaan.
Klik hier om naar het CMS Systeem te gaan
Je kunt naast webmail ook gebruikmaken van je eigen e-mailprogramma om de e-mail op te halen. Zo kun je bijvoorbeeld gebruikmaken van Office Outlook, Apple Mail of bijvoorbeeld je telefoon.
Voor het ophalen van e-mail wordt gebruikgemaakt van POP of IMAP.
Voor het instellen van uw mailbox dienen de volgende instellingen gebruikt te worden:
– Inkomende mailserver: mail.mdns.nl (SSL / TLS)
– Uitgaande mailserver: mail.mdns.nl (SSL / TLS)
– Gebruikersnaam: Het e-mail adres van de mailbox die is aangemaakt in Plesk.
– Wachtwoord: Het wachtwoord van de mailbox
– Gebruik SSL: Ja bij gebruik mail.mdns.nl
– Voor uitgaande e-mail gebruik zelfde inloggegevens voor inkomende e-mail.
Uw Android toestel kan worden ingesteld met een IMAP of POP account voor het ophalen en versturen van e-mail.
Het kan zijn dat het toevoegen van een POP of IMAP account iets anders werkt op uw toestel. Dit komt omdat ieder toestel zijn eigen mail applicatie hanteert die per fabrikant er anders uitziet. De werking is echter wel vrijwel altijd hetzelfde.
Om uw mail toe te voegen aan uw Android toestel kunt u de volgende stappen volgen:
1. Open de applicatie ‘Mail’.
2. Kies voor ‘Overig (POP3/IMAP)’. Wanneer u al een e-mail account heeft ingesteld, kies dan eerst voor ‘Account toevoegen’.
3. Voer uw e-mail adres en wachtwoord in en klik op ‘Handmatig instellen’.
4. Controleer de instellingen en klik op ‘Volgende’:
– Protocol: IMAP of POP.
– E-mail adres: Het e-mail adres waarmee u wilt verzenden
– Gebruikersnaam: De gebruikersnaam van de mailbox die op de server is aangemaakt.
– Wachtwoord: Het wachtwoord van uw mailbox.
– Server: De servernaam in die u van ons heeft ontvangen.
5. Vul de gegevens in van de Uitgaande server, ook wel SMTP genoemd. Hierover is meer te lezen in SMTP Servers. Klik hierna op ‘Volgende’.
6. Geef het account een naam en geef uw eigen naar op. Klik hierna op ‘Instellen voltooien’.
Uw iPhone of iPad kan worden ingesteld met een IMAP of POP account voor het ophalen en versturen van e-mail. U kunt hiervoor de volgende stappen volgen:
1. Ga naar ‘Settings’.
2. Klik op ‘Mail, Contacts, Calenders’.
3. Klik op ‘Add Account’.
4. Klik op ‘Other’.
5. Klik op ‘Add Mail Account’.
6. Vul uw naam, e-mail adres, wachtwoord en een omschrijving in en klik op ‘Next’
7. Selecteer het gewenste e-mail protocol. en vul de volgende informatie in en klik daarna op ‘Next’.
– Inkomende mailserver: De servernaam in die u van ons heeft ontvangen.
– User Name: De gebruikersnaam van uw mailbox.
– Wachtwoord: Het bijbehorende wachtwoord.
– Uitgaande mailserver: U dient gebruik te maken van de SMTP server van uw internet provider. Hierover is meer te lezen in SMTP Servers.
De e-mail op uw iPhone en/of iPad is nu volledig ingesteld en kan worden gebruikt.
Apple Mail kan worden ingesteld met een IMAP/SMTP account voor het ophalen en versturen van e-mail. U kunt hiervoor de volgende stappen volgen:
1. Start Apple Mail.
2. Klik linksboven op ‘Mail’ en klik op ‘Add account’.
3. Zet het bolletje bij ‘Add other Mail Account’ en klik op ‘Continue’.
4. Vul uw naam, e-mail adres en wachtwoord in en klik op ‘Create’.
5. Het e-mail account moet handmatig worden ingesteld. Klik op ‘Next’.
6. Selecteer het gewenste e-mail protocol. en vul de volgende informatie in en klik daarna op ‘Next’:
– Mail Server: De servernaam in die u van ons heeft ontvangen.
– User Name: De gebruikersnaam van uw mailbox.
– Wachtwoord: Het bijbehorende wachtwoord.
7. Vul de gegevens van de SMTP server in. en klik op ‘Create’. U dient gebruik te maken van de SMTP server van uw internet provider. Hierover is meer te lezen in SMTP Servers
Apple Mail is nu volledig ingesteld en kan worden gebruikt.
Office Outlook kan worden ingesteld met een IMAP/SMTP account voor het ophalen en versturen van e-mail. U kunt hiervoor de volgende stappen volgen:
1. Start Office Outlook.
2. Ga naar ‘account instellingen’.
3. Klik op ‘Nieuw’.
4. Kies voor ‘E-mailaccount’ en klik op ‘Volgende’.
5. Kies voor ‘Handmatige instellingen of extra servertypen’ en klik op ‘Volgende’.
6. Kies voor ‘POP of IMAP’ en klik op ‘Volgende’.
7. Vul de account informatie in van uw mailbox en klik op ‘Volgende’:
– Naam: De naam die de ontvanger ziet van u.
– E-mail adres: Uw e-mail adres.
– Type account: POP of IMAP.
– Server voor inkomende e-mail: De servernaam in die u van ons heeft ontvangen.
– Server voor uitgaande e-mail (SMTP): U dient gebruik te maken van de SMTP server van uw internet provider. Hierover is meer te lezen in SMTP Servers.
– Gebruikersnaam: De gebruikersnaam van uw mailbox.
– Wachtwoord: Het bijbehorende wachtwoord.
8. De instellingen worden nu getest. Bij zowel verzenden als ontvangen dient een vinkje te staan. U kunt daarna klikken op ‘Sluiten’.
Office Outlook is nu volledig ingesteld en kan worden gebruikt.
Windows Live Mail kan worden ingesteld met een IMAP/SMTP account voor het ophalen en versturen van e-mail. U kunt hiervoor de volgende stappen volgen:
1. Start Windows Live Mail.
2. Ga naar ‘accounts’ en klik op ‘e-mail’.
3. Vul de volgende gegevens in en klik op ‘volgende’:
– E-mailadres: Uw e-mail adres.
– Wachtwoord: Het bijbehorende wachtwoord.
– Schermnaam: De naam die de ontvanger ziet van u.
– Zet een vinkje bij ‘Serverinstellingen handmatig configureren’.
4. Vul de volgende gegevens in en klik op ‘volgende’:
– Servertype: POP of IMAP.
– Serveradres (Inkomende e-mail): De servernaam in die u van ons heeft ontvangen.
– Poort (Inkomende e-mail): 110
– SSL: Uit
– Verifiëren met: Niet-versleutelde tekst
– Gebruikersnaam: De gebruikersnaam van uw mailbox.
– Serveradres (Uitgaande e-mail): U dient gebruik te maken van de SMTP server van uw internet provider. Hierover is meer te lezen in SMTP Servers.
Windows Live Mail is nu volledig ingesteld en kan worden gebruikt.
Indien u een foutmelding krijgt bij het verzenden/ontvangen van uw e-mail, controleer dan de instellingen nogmaals goed. Komt u er niet helemaal uit? Neemt u dan Contact met ons op. Vermeld hierbij dan de volledige foutmelding zodat wij u snel kunnen helpen.
Bij het versturen van e-mail vanaf uw computer heeft u een uitgaande mailserver nodig. Deze wordt meestal verzorgd door de internetprovider. Zo is bijvoorbeld de uitgaande mailserver als u ADSL bij KPN heeft mail.kpnmail.nl. Deze stelt u in als uitgaande mailserver (soms ook smtp-server genoemd) in uw mailprogramma.
Bent u veel onderweg met uw laptop, dan zult u niet zomaar overal e-mail kunnen versturen. De uitgaande mailserver hoort immers bij uw internetverbinding en kan niet vanaf het gehele internet gebruikt worden. In dit soort situaties is een uitgaande mailserver van de internetprovider niet voldoende. Er zijn tal van andere situaties waarbij het handig zou zijn om een uitgaande mailserver te hebben die bij uw domeinnaam en website hoort.
Op de beheerschermen kunt u alle instellingen van uw pakket wijzigen. Hier maakt u nieuwe e-mail accounts aan, wijzigt u uw FTP wachtwoord en beheert u uw MySQL databases. Hieronder vindt u een overzicht van alle functionaliteiten binnen de beheerschermen.
Vul uw inloggegevens in en klik op ‘Login’. De gebruikersnaam is uw domeinnaam en het wachtwoord heeft u van ons gekregen. Uw inloggegevens kunt u altijd via dit formulier opnieuw opvragen. Op het moment dat u de gegevens opvraagt, worden deze hersteld en gemaild naar het door u opgegeven contactadres.
U kunt uw website met een FTP-programma publiceren. Wij raden Filezilla aan omdat het gratis is en intuitief werkt. U kunt dit programma op https://filezilla-project.org/download.php?show_all=1 downloaden en vervolgens installeren.